Klachten

Pluim of tip?
Ons hele team zal zich vol overgave inzetten om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Samen met u proberen we de beste keuzes te maken. Meestal gaat dat naar alle tevredenheid. Bent u blij met de geleverde zorg en wilt u dit graag met ons delen? Of heeft u een goeie tip?
Deel uw tevredenheid of tips gerust met ons, bijvoorbeeld door een mailtje te sturen naar hcd@ezorg.nl of via het contactformulier. Altijd fijn om te horen! 

Heel soms pakt een behandeling of hoe u de samenwerking heeft ervaren niet goed uit. Wij staan altijd open voor kritiek. Doel is vooral er samen uit te komen en te bepalen waar het beter kan en beter moet.

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts.
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs als u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen samen met u een oplossing te vinden. U kunt altijd een afspraak met uw huisarts hiervoor maken. U kunt er ook voor kiezen om ons eigen klachtenformulier in te vullen en op te sturen. Onze klachtencomissie bekijkt dan uw klacht en er wordt vervolgens contact met u opgenomen over hoe verder.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
De waarnemend huisarts heeft een eigen klachtenregeling via de SKGE.

Als u een klacht heeft over de Dokterswacht Friesland (avond, nacht, weekend), dan verwijzen wij u naar Dokterswacht Friesland